Klubbens dataskyddspolicy (GDPR)

Gotlands Motorförenings Bilklubb hanterar personuppgifter via data enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Uppgifter som lagras är: namn, adress, telefon, e-postadress, personnummer, aktiviteter, tävlingsresultat, utmärkelser, och förtroendeposter.

Uppgifter ur registret lämnas inte vidare till utomstående, utöver uppgifter som behövs för tävlingsanmälningar/resultat, licensansökan, bidragsansökningar, och deltagande i SISU:s lärgrupper (studiecirklar).

På föreningens hemsida publiceras bilder från klubbens tävlingar och övriga sammankomster, samt resultat från tävlingar.

Bilder kan komma att publiceras här på hemsidan.
Kontakta klubbens ordförande eller ansvarig för medlemsregistret om du inte vill bli publicerad med bild, eller om någon uppgift är felaktig.

Som medlem godkänner du Gotlands Motorförenings Bilklubb’s  hantering av personuppgifter.

IdrottOnline

Föreningen är knuten till IdrottOnline som är idrottsrörelsens gemensamma verksamhetssystem och som utgör basen för kommunikation och administration mellan medlem, förening och förbund.  IdrottOnline’s  medlemsregister behöver fullständigt personnummer för att vi som förening skall kunna söka bla LOK-stöd. Vi får dessutom t.ex automatiskt rätt adress till våra medlemmar, enklare hantering av maillistor, etikettutskrifter, mm.

GMF-bil dataskyddspolicy

Gotlands MF:s Bilklubb c/o Anette Westöö, Baldersgatan 13 K 62145 Visby